Istotna z punktu widzenia klienta – płatność kartą
Nie ulega wątpliwości, iż wszechobecne zarówno w sklepach spożywczych, jak i innych branżach stają się terminale płatnicze, które pozwalają na szybkie i łatwe płatności nawet w przypadku, gdy klientom zabraknie gotówki w sklepie. Z mnóstwo badań wynika, iż obecność terminali w sklepach pozytywnie wpływa na wysokość sprzedaży, ponieważ klienci bardziej skłonni są wydawać pieniądze kartą aniżeli pozbywać się gotówki. Dzięki terminalowi istnieje możliwość zrealizowania dodatkowych zakupów, gdy dysponujemy nawet mocno ograniczoną ilością gotówki. Terminal płatniczy jesteśmy w stanie pozyskać od firmy, jaka będzie w stanie nam go dostarczyć, jeżeli zdecydujemy się związać z nią stosowną umową. Winniśmy ją niezwykle uważnie przeczytać, ponieważ może wiązać nas na stosunkowo długi okres czasu, a także zawierać inne niekorzystne zapisy, z jakimi nie chcielibyśmy się zgodzić.
Umowy niezwykle w wielu przypadkach uwzględniają chociażby kary za jej wcześniejsze zerwanie. Pożądane byłoby zorientować się także czy terminal pozwala na sprzedaż doładowań, co może zwiększyć atrakcyjność naszego sklepu. Dzięki wdrożeniu możliwości tj. płatność kartą możemy dostać nowych klientów, którzy dotychczas omijali nas sklep z uwagi na fakt, iż nie pozwalaliśmy na taką metodę płatności. Przed podpisaniem umowy i wdrożeniem terminala powinniśmy przeanalizować, na jaką kwotę transakcje realizują nasi klienci. Wielokrotnie do zastosowania terminalu zachęcają liczne pytania klientów o tę kwestię, dzięki czemu właściciel ma większą motywację do wprowadzania zmian.
Umowy niezwykle w wielu przypadkach uwzględniają chociażby kary za jej wcześniejsze zerwanie. Pożądane byłoby zorientować się także czy terminal pozwala na sprzedaż doładowań, co może zwiększyć atrakcyjność naszego sklepu. Dzięki wdrożeniu możliwości tj. płatność kartą możemy dostać nowych klientów, którzy dotychczas omijali nas sklep z uwagi na fakt, iż nie pozwalaliśmy na taką metodę płatności. Przed podpisaniem umowy i wdrożeniem terminala powinniśmy przeanalizować, na jaką kwotę transakcje realizują nasi klienci. Wielokrotnie do zastosowania terminalu zachęcają liczne pytania klientów o tę kwestię, dzięki czemu właściciel ma większą motywację do wprowadzania zmian.